Aikaan kirjoitellutkaan.


Jos mä nyt jotain rustaisin. 

Mä en ole vieläkään tullut raskaaksi.  Kaikki tuntuu mun ympärillä saavan vauvoja, ja mä en. Tekisi mieli piilottaa joidenki ihmisten fb päivitykset koska ne koskee vain ja ainoastaan ihkutuksia omasta raskaudesta, lapsista. Tai sitte heti pomppaa kuva ultrakuvasta, omista lapsista tai jostain semmoisesta. No joo, omaa syytänihän mä tässä valitan, kun en ole oikein kenellekkään kertonut tästä meidän yrityksesta. Mieli tekisi kertoa vähän jos jollekulle mutta tuskin saisin mitää positiivistä puhetta aikaiseksi. Useampi töksäyttää kuitenkin tylysti ja todennäkösesti että sä oot niin lihava ni siks et oo tullu raskaaksi. Enkä mä nyt tässä tilanteessa semmoista "tukea" kaipaa. Enkä mä tosiaan usko että se johtuisi tästä lihavuudesta, sillä tunnen monia lihavempia äitejä joilla ei ole minkäänlaisia ongelmia tullu raskaaksi. Pari tälläistä on jopa vahinkoja, mitä nyt tiedän. 


Inhottavinta on tässä se, että toisaalla luen toista, että joku on raskaana, mutta sitten toiselle puolelle kirjottaa ettei vielä ole lasten aika. Mitä kaksinaamaisuutta. Joo, toki ymmärrän sen ja itsekkin haluan vasta mahdollisemman turvallisilla viikoilla kertoa itsekkin lähimmilleni raskaudestani, mutta se että kun varmasti moni tietää että on ihmisiä jotka ovat kauan oottaneet nyyttiä syliin. Mä yritän itse olla kirjoittamatta semmoisia päivityksiä, ja jos siihen sorrun, niin lupaan kertoa kuitenkin totuuden yksityisesti. Mulla kun on pari ystävää jotka ovat yrittäneet ehkä kauemminkin kuin me, ja vasta hiljattain oon saanu tietoon että hekin yrittävät. 


Painon pudotus ei ota onnistuakseen. Meillä on rahat aika tiukalla nytten ja tässä on vähän niinku pakko olla puurodietillä. Ihan hyvä vaan toisaalta. Jos se vaikka puntarissa näyttäisi jotain vaikka muutamaa lukua pienempää lukua. No onneksi tänään on zumbaa ja huomenna ajattelin kanssa tehdä jotain liikkumisen eteen. Eilen ei tullu liikuttua muutaku siivoamisen yhteydessä, mutta sai siitä ainakin hien pintaan. Mutta huomenna voisi kävellä kaupungille jos ei ole kauhan sateista tai semmosta. 

Ollaan menossa kattomaan viimeinen leffa Potterista ja mulla on jotenki niin tyhjä olo jo nyt. Se on viimeinen toistaiseksi tästä elokuvien sarjasta. JA voin suoraan sanoa että jään kaipaamaan sitä. Mä oon lukemassa nytten Kuoleman varjeluksia ja mulla on kyllä iso urakka saada kirja edes puoleen väliin, tai siihen kohtaan suurin piirtein mihin edellinen jäi. Lisäks tänään on katottava uudelleen se osa yksi, että pysyy kärryillä :D No vastahan me se kaks kolme viikkoa sitten kateltiin , mutta kuitenkin. Mä jostain luin että Rowling aikoisi vielä palata Potteriin mutta tiedä sitten onko se totta. Olisi kyllä aivan mahtavaa jos tää jatkaisi, mutta mieluiten sitten yhtä hyvänä. Tai vaikka joku sarja ois hauska. Vaikka Voldemortin kukistumisen jälkeisestä elämästä kertoisi, olisi ihmissuhde kiemuroita ja vaikka mitä. :)

Mä sain järjestettyä parvekkeen uusiks. Laitoin nuo häkit L:n muotoisesti tuonne parvekkeelle. Tosin mä sain etsittyä niille uuden kodin. :) Hyvinkäältä erät nainen lupasi ottaa nuo hoitoonsa. Tuntuu hyvälle kodille ja se että tuntuu ainakin mailien perusteella tosi luotettavalle tyypille. Vielä pitäisi sopia aika ja paikka että millo me ne vietäis sinne. Olis kiva myös nähdä se paikka missä kanit tulevat viettämään elämäänsä. Joten pitää varaa kunnolla aikaa. Vähän mun tulee ikävä noita reppanoita, mutta kun T:ki on aika allerginen. Se ei voi siivoo noita ollenkaan kun noista pupuista lähtee karvoja sen verran paljon ja sitte vielä heinän ja purun pöly. Voisi periaatteessa ostaa sitä mörtti-röpöä vaikka onki kallista mutta se kävis noille hamsuille ja hiirille. 

Niin yks syy on se että mä luovun noista kaksikosta jos ja kun muutetaan pois tästä ni saan jo pestyä tuon parvekkeen lattian. Ne olivat pissineet yhteen kohtaan sen verran paljon (maton päälle) että tuo matto jätti sitte ikävät jäljet tuonne. No sitte kun kanit on lähteny, niin saan kunnon aineilla tuon pestyä kun ei pelkästä etikasta oo oikeen mihinkään ja kovempia aineita en viitti käyttää. Ja mieluiten kesällä mä tuon pesisin kunhan ilmat viilenis jne. 

Niin ollaan tässä kateltu vähän pienempää asuntoa. Multa loppuu kohta se 500pv:n tuki kun ei oo töitä löytyny vieläkään. Vaikka joka päivä katson työpaikat ja melkein kerran viikossa lähtee 1-3 hakemusta. Inhottavaa, pitää kai ottaa kuva pois cv:stä et pääsis edes haastatteluihin jos kerta pärstäkerroin vaikuttaa enemmän ku persoonan näkeminen. Mietin jos lähtis opiskelemaan jonnekki. Kaupan alaa olen miettiny että onko musta esimerkiksi kassalla. Matematiikka kun on vähän niin ja näin niin mä mietin sitä. Pitää kai käydä huomenna työkkärissa kattoo vaikka ne palkkatukityöpaikat jos sieltä löytyis joku kiva paikka. Ei sen tarvis olla sitä 8h päivässäkään kunhan ois nyt edes jotain. Pakko se on kai sitte alkaa hakee siivoomispaikkoja, vaikkei selkä sitä kestä. Onhan noita tarjolla. Ja kyllä mä nyt semmosta kevyehköä siivousta kestäisinkin. Se junasiivous oli kyllä tosi rankkaa. Varsinki ku joutu yksin tekee. Jos sais kivan kaverin siihen pariks niin ois mahtavaa. Pitää kai alkaa asennoitumaan siihen että pakko ottaa semmosta työtä vastaan. 


Mä laittelin huutikseenki täs toissa päivänä kamaa myyntiin. Oisi vielä aika paljon kamaa, jos vaan jaksais laitella ilmotuksia. Sais edes jotain pientä. Voiski käydä kattomassa onko noita mun juttuja huudettu ollenkaan. Onhan noilla vielä reilu viikko aikaa mutta silti. Ärsyttää vaan kun en ole tunnistautunu sinne. Kun ne vaihtoehdot normaalikäyttäjälle on aika rajoitetut.